לשתף זה כיף:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on whatsapp
Share on tumblr

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ייצוג בבית דין צבאי

המשפט הצבאי שונה באופן מהותי מהמשפט האזרחי והמשפט הפלילי. הצבא הוא מערכת היררכית נוקשה וחלק ניכר מהעבירות עליהם נשפטים חיילים הן מקרים ייחודיים לצבא, כמו למשל, סוגיות של נפקדות או עריקות. גם עקרונות ותנאי סדר הדין הצבאי שונים ובכללם זכויות העציר או האסיר. כשמוסיפים לזה את העובדה ששופטים צבאיים הם לא תמיד בהכרח משפטנים אפשר להבין שייצוג בבית דין צבאי הוא לא משימה שכל עורך דין יודע לעשות.

ייצוג בתיקים צבאיים

עורך דין שעוסק בייצוג בבית דין צבאי צריך בשלב הראשון להכיר את סדר הדין הצבאי על בוריו. בשלב השני כמו בכל התמחות משפטית ניסיון הוא שם המשחק וכשמדובר בייצוג בתיקים צבאיים ובדינמיקה המיוחדת עדיף לא להתפשר ולבחור בעורך דין כמו בועז קניג שהוא בעל ניסיון עשיר בייצוג בבית דין צבאי.

עורך דין דיני צבאי

חשוב לציין שחלק ניכר מסמכויות החוק הצבאי מואצלות כלפי מטה. כל קצין בצה"ל לומד פרק בדין צבאי, וכאשר מדובר בעבירות משמעת יחסית פעוטות, ההליך המשפטי ייערך בתוך היחידה והשופט יהיה מפקד היחידה – זה יכול להיות ברמת הגדוד ואפילו ברמת הפלוגה. במקרים כאלה אין הרבה טעם בייצוג משפטי חיצוני. אך כשמדובר בחשד לעבירות חמורות יותר, ההליך עובר לפרקליטות הצבאית ומזכיר את ההליך הפלילי הרגיל וכאן סוגיית ייצוג בבית דין צבאי מקבלת משמעות. לכן, כאשר הליך כזה עומד על הפרק מומלץ לפנות לעורך דין דיני צבא בעל ניסיון של ייצוג בתיקים צבאיים.

עבירות סמים בצבא

המקרה הכי שכיח בו נדרש ניסיון של עורך דין דיני צבא וייצוג בבית דין צבאי הוא מה שנקרא – עבירות סמים בצבא. כאן אפשר לראות את הפער העצום בין המשפט הצבאי למשפט הפלילי האזרחי. על פי מדיניות האכיפה הנוכחית המקלה בעבירות סמים פעוטות, אזרח ששוטר יתפוס אותו מעשן ג'וינט במרבית המקרים יתבקש פשוט לכבות אותו. חייל, באותה סיטואציה, ייעצר באופן מיידי ובית דין יכול לפסוק לו מעל לחצי שנת מאסר. לכן כאשר עבירות סמים בצבא עומדות על הפרק חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין דיני צבא. לפעמים זה יכול להיות ההבדל בין שנת מאסר וחיסול המסלול הצבאי לפתרון הרבה יותר נסבל ואפילו זיכוי לחייל שנחשד בביצוע העבירה.

למידע נוסף על ייצוג בבית דין צבאי פנו למשרד עורכי הדין בועז קניג:
 072-33-80-288

גלילה לראש העמוד