לשתף זה כיף:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on whatsapp
Share on tumblr

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עו"ד אלימות במשפחה

אלימות במשפחה היא נושא כאוב, ועבירות אלימות במשפחה מהוות, ברמה התפיסתית, קטגוריה נפרדת של משפט פלילי, כי בשונה מרוב סוגי העבירות האחרות הן לא מייצגות סקטור או פלח עברייני מוגדר. אלימות במשפחה זו רעה חולה שכל שדרות החברה עלולות להיחשף לה – עשירים ועניים, דתיים וחילוניים, שמאלנים וימנים – למרבה הצער אין מגזר אחד שבנושא הזה פטור בלא כלום. במשרדי עו"ד אלימות במשפחה פוגשים את כל חלקי החברה הישראלית.

עבירות אלימות במשפחה

החלק הארי של עבירות אלימות במשפחה קשור לאלימות שגברים מפעילים כלפי בנות זוגם. המחאה שראינו לאחרונה גם ממחישה את סדר הגודל של התופעה וגם מראה שהחברה כנראה רוצה שינוי. מלבד אירועי אלימות של בעלים כנגד נשים אנו נתקלים גם באירועי אלימות של הורים כנגד ילדים ובמקרים נדירים יותר גם באלימות של ילדים (בוגרים) כנגד הורים קשישים. בכל המקרים מדובר בסיטואציות שהדבר האחרון שניתן להגיד עליהן זה שהן 'פשוטות'. המורכבות הזו שחורגת מהפן הפלילי משפטי גרידא, היא הסיבה שעורך דין אלימות במשפחה הוא תפקיד כל כך קשה.  כשמדובר בעבודת עו"ד אלימות במשפחה, שום דבר אינו חד-ערכי וחד-משמעי. המעגלים המשפחתיים הם רגשיים, מורכבים, ולעיתים גם קורבן העבירה וגם החשוד יפעלו בצורה שנראית מהצד כפעולה המנוגדת לאינטרס שלהם. עורך דין אלימות במשפחה צריך להיות מספיק נבון ורגיש בשביל לנווט את ההליך באופן ההולם ביותר.

עו"ד לדיני משפחה

במקרים רבים עו"ד אלימות במשפחה יתפקד כמו עו"ד דיני משפחה. עו"ד אלימות במשפחה ותיק, כמו למשל עורך הדין בועז קניג, יגלה בקיאות רבה גם בדיני המשפחה – כי בתיקים כאלה הפן הפלילי משליך על האזרחי או להפך. לעיתים קרובות הפתרון לסיטואציה, שבהסכמת הצדדים יאומץ גם על ידי בית המשפט, יבוא מתחום ההתמחות של עו"ד לדיני משפחה.

עורך דין אלימות במשפה

כמעט תמיד שיקולים רחבים יותר הנוגעים לתא המשפחתי, ובעיקר צורכי הילדים יכתיבו את התהליך, גם אם במבט מהחוץ לא תמיד הפתרון יגלם צדק מוחלט. המשפט 'אל תהיה צודק, תהיה חכם', מגדיר יפה את צורת ההתנהלות של עו"ד אלימות במשפחה מנוסה. תיקים של אלימות במשפחה צריך לנטרל בזהירות ורגישות, שכבה אחר שכבה, בניסיון לאזן את האינטרס המשפחתי הרחב, תוך מודעות להשלכות כבדות המשקל של כל פעולה ופעולה.

למידע נוסף על עו"ד אלימות במשפחה פנו למשרד עורכי הדין בועז קניג:
 072-33-80-288

גלילה לראש העמוד