לשתף זה כיף:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on whatsapp
Share on tumblr

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

משפט פלילי קטינים ונוער

פתיחת הליך פלילי כנגד בגיר היא קשה ומשמעותית ביותר, וכאשר מדובר בקטין אשר נחשד בפלילים, הפגיעה בו יכולה לשנות ולהרוס את כל חייו, לכן קיימת חשיבות גבוהה בשכירת עו"ד פלילי אשר מתמחה בטיפול בקטינים כבר מהרגע הראשון, חשיבות זו טמונה בעובדה שבנוסף לחוק העונשין (החוק אשר מסדיר את העבירות והעונשים במדינת ישראל) ובנוסף לחוק סדר הדין הפלילי (החוק שמסדיר את תנאי המעצר, העילות למעצר ומתווה את הסדר בהליך הפלילי) קיים חוק הנוער אשר מתייחס באופן ספציפי לזכויותיו של הקטין בהליך הפלילי, כך שעו"ד אשר מתמחה בחוק זה יכול לשנות את התמונה לקטין ולהביא לתוצאות טובות יותר. לא כל עו"ד פלילי מכיר ומבין על בוריו את חוק הנוער כך שישנה חשיבות ממשית לשכירת עו"ד מומחה בתחום.

הוראות החוק המתייחסות לסדרי הדין בעניין העמדה לדין של קטינים, שפיטתם ודרכי ענישתם מקובצת בחוק הנוער.

הכלל הוא כי במקום שבו אין הוראות מיוחדות לגבי קטין – נוהגות לגביו ההוראות הרגילות הנוהגות לגבי בגירים.

קטין הינו מי שביום הגשת כתב האישום טרם מלאו לו 18 שנה, דהיינו המועד הקובע לעניין סדרי הדין שבהעמדת קטינים לדין וענישתם הוא מועד הגשת כתב האישום.

קטין בר עונשין הוא מי שגילו מעל 12 שנים – גיל האחריות בפלילים. מי שהוא מתחת לגין 12 אינו בר עונשין, ולא ניתן להעמידו לדין.

קטין יידון בפלילים לפני בית משפט לנוער, קרי: בית משפט שלום או בית משפט מחוזי שיושב בו שופט נוער.

גם נאשם בגיר, שביום הגשת כתב האישום נגדו טרם מלאו לו 19 שנים וביום ביצוע העבירה היה קטין, יישפט בבית המשפט לנוער.

כאשר מדובר בקטינים בהליך הפלילי ישנה חשיבות רבה עוד יותר לפעול למציאת סניגור מוביל אשר מכיר את חוק הנוער על בוריו ומתמחה בייצוג קטינים, כאן המקום לפעול בצורה המהירה ביותר וכל השתהות יכולה לפגוע בקטין. עו"ד בועז קניג יודע כייצד לעבוד עם קטינים לעודד אותם ותת להם את כל הכלים להצליח בהליך המשפטי. עו"ד בועז קניג יעמוד לרשותכם בכל שעות היממה. תוכלו להתייעץ ולערב אותו כבר בשלבים הראשוניים של התהליך ולדעת שאתם לא לבד יותר בתהליך הלא נעים הזה ויש לצדכם איש מקצוע מנוסה, אשר יסייע לכם לעבור את התהליך הזה.

גלילה לראש העמוד