לשתף זה כיף:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on whatsapp
Share on tumblr

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ייצוג נפגעי עבירה

חוק זכויות נפגעי עבירה קובע את זכויותיהם של נפגעי העבירה.

בין זכויותיהם של נפגעי עבירה קיימת הזכות לקבלת מידע על ההליך הפלילי, הזכות להביע עמדה לעניין הסדר טיעון המתגבש עם הנאשם, הזכות להביע עמדה בעניין שחרור הנאשם ממאסרו, בעניין בקשות חנינה או הקלה בעונשו של הנאשם מנשיא המדינה, הזכות לעיין בכתב האישום ואף לקבל העתק מימנו, הזכות להיווכח בדיון הנערך בדלתיים סגורות וכן זכויות נוספות בעניינים שונים.

אולם חשוב להדגיש כי הזכויות הנ"ל וכן זכויות נוספות להן זכאי נפגע העבירה, אינן ברורות מאליו, ואינן תמיד מוקנות לנפגע העבירה באופן טבעי. על נפגע העבירה לפנות לעו"ד המומחה בתחום ייצוג נפגעי עבירה, על מנת לקבל מידע באשר לזכויות להן הוא זכאי, על דרך הקניית זכויות אלו, באילו מצבים הוא רשאי לאילו זכויות וכיצד ביכולתו להתעקש כי כל אלו יקוימו על הצד הטוב ביותר.

אולם עוד הרבה בטרם החלו הליכי המשפט, ישנה חשיבות רבה בפנייה לעו"ד המומחה בייצוג נפגעי עבירה.

הגשת התלונה במשטרה פותחת את הליך החקירה. הגשת תלונה והמשך שיתוף הפעולה עם מערכת אכיפת החוק חשובים ביותר בפעולות לאיתור מבצע העבירה, באיסוף הראיות להעמדתו לדין וכן מהווה תמריץ לנפגעות אחרות, במידה וקיימות כאלו, להגיש תלונה כנגד החשוד אשר ביצע בהן עבירות דומות. שלב החקירה מורכב וחשוב ביותר, שכן במסגרת זו נאספות ראיות אשר בסופו של דבר יוצגו בפני בית המשפט אשר יבחן האם יש בהן כדי להוכיח מעבר לספק סביר כי הנאשם ביצע את העבירה. לפיכך קיימת חשיבות מכרעת בהערכות נפגעת עבירת מין והכנתה לקראת שלב זה ע"י עו"ד מומחה בתחום ייצוג נפגעות עבירה, עוד לפני הגשת התלונה במשטרה ובייחוד במהלך החקירה המורכב, בין השאר, מהשלבים הבאים:

• מתן פרטים ראשוניים בעל פה אודות האירוע,
• מתן עדות המגוללת בכתב תוך פירוט מרבי וקוהרנטי אודות האירוע,
• בדיקות רפואיות בבית החולים במידת הצורך,
• עימות מול הפוגע המהווה ראייה חשובה כאשר מטרת העימות להביא להודיית החשוד במעשה
• בדיקת פוליגרף וכיוצא באלה.

עו"ד בועז קניג הוא עו"ד מוביל בתחום ולו ניסיון רב בעבודה עם נפגעי עבירות פליליות: פגיעות מיניות, לרבות בעבודה, ואף פגיעות מצד רשויות אכיפת החוק עצמן, כגון אלימות משטרתית וצבאית. הליווי כולל גם ייעוץ ומידע על שלבי ההליך, הבהרת האופציות העומדות בפני הנפגע, עמידה בקשר עם רשויות אכיפת החוק, ובמקרה המתאים – תביעה. זאת, כדי שההליך אכן יביא לתיקון העוול לנפגע/ת, ולא, כפי שעלול לקרות לפעמים, יגרום דווקא לעוול נוסף.

גלילה לראש העמוד